Opgewonden

images.jpgWaar gaat deze wereld naar toe? Hier kan ik me dus onwijs over opwinden. De reclame voor boter waardoor onze kid’s hersenen gestimuleerd worden. Hoezo moeten die hersentjes extra gestimuleerd worden? Waarom kan een kind niet  kind zijn . Flaporen of een scheel oog zie jij ze nog wel eens we zijn eenheids-brokken aan het maken en alles en iedereen werkt hier aan mee. Zoals een homeopathisch geneesmiddel bij onrust voor kinderen van 0-6 jaar, waarom moeten die kinderen rustig zijn kinderen zijn nu eenmaal druk en bruizen van energie lekker toch, ik zou alles doen om weer een dagje die energie te hebben. Wij moeten er pillen voor slikken en drankjes voor drinken voor een beetje extra energie. Dus laat kinderen gewoon kind zijn en probeer geen super mensjes er van te maken. Laat ze fouten maken en vooral hun zelf zijn.

19 Reacties op “Opgewonden

  1. Neem jij zelf maar alvast een slokje… 😉

  2. Jong geleerd is oud gedaan, dus ze willen kinderen dat meteen aanleren, altijd op de tenen lopen.

    Schande, lang leve de ouders die wel nadenken en weten dat alles wel goed komt.

  3. Chantal, dit is een stukje naar mijn hart.

  4. Ben het helemaal met je eens.
    Wat te denken van de ouderwetse kleuterklas!
    Ook zoiets, nu groep 1 en gelijk hoppa leren.
    Nou mogen ze nog effe kind zijn…
    En zo kunnen we nog wel uren doorgaan denk ik.
    Liefs van Roos.

  5. Helemaal eens! Kinderen moeten van alles en mogen niks. Laat kinderen lekker kind zijn!

  6. Of geef ze gewoon visoliedruppels.
    Maar goed, kinderen horen zich gewoon lekker uit te kunnen leven. Maar soms kunnen ze er zelf ook last van hebben, dan is het anders (maar dan heet het ook ADHD).

  7. Door het vele gebruik van de media tegenwoordig, wordt je gewoon gek gemaakt!
    Als je vroeger een druk kind was, was je gewoon een irritant onhandelbaar kind. Nu wordt er een mooi labeltje aan vast geplakt…

    Ach ja, ik ga wel gewoon mee met mijn tijd!
    Maar dat boter goed zou zijn voor de hersentjes?
    Nou dat zal wel meevallen. Dan zou iedereen die geen boter lust dus heel erg dom zijn…. of in ieder geval een stuk minder intelligent dan de rest van de medemensen!

    Jemig, wat heb ik weer veel geschreven op 1e paasdag!
    Ik dacht dat ik vandaag een vrije dag had…..

    Groetjesss, Chick!

  8. Ik wil een SUPER kind ! 🙂

  9. Ik heb dat met zoveel regeltjes en hoe het allemaal zou moeten ga gewoon je gevoel achterna en laat ze maar doen ipv die rotzooi Boter op je kop smeren zou ik zeggen dat werkt

  10. Ik maak mij niet meer boos daarover. Natuurlijk kijk ik er nog wel van op. Maar boos… nee, dat niet.

  11. Kinderen mogen idd te weinig kind zijn.

  12. Ik ben het met je eens, maar ik maak me er niet boos over. Ik ben wel heel verbaasd.
    Laat kinderen inderdaad gewoom kinderen zijn.

  13. Ben zelf gezegend met VEEL erergie en voel me er super bij dus waarom de kids niet dan ???? Moet je dan van die suffe studie kids in de huis kamer hebben hangen nee hoor spelen en ravoten maar.

  14. Mag er nog gewoon eerlijk en vrij gespeeld en gefantaseerd worden? Maar ja, dat is commercieel niet interessant voor de firma’s natuurlijk.

    Prima stukje Chantal!

  15. Helemaal gelijk! Het is te gek voor woorden om drukke kinderen te kalmeren! Actie! 😉

  16. Goed gezegd.
    Maar volwassenen mogen gerust ook wat minder “medicijnen” nemen.

  17. Ik kan het alleen maar met je eens zijn!

  18. hier heb ik heel weinig aan toe te voegen. kon ik maar weer eens kind zijn…

Geef een reactie

