Ver***ft.

op.jpgHebben jullie dat nou ook , een hele dag lekker aan het werk en de pleuro’s komen aardig binnen voor de baas . Een half uur voor dat de arbeid erop zit is de winkel bijna leeg . Nog een klant word afgewerkt de rest van het team is aan het opruimen . De leidinggevende is al met haar administratie bezig en dan gebeurt het . Ja hoor 20 minuten voor sluitingstijd komt er nog een klant binnen , en nog een , en nog een , en dan hoor je kan het nog ?  Ja hoor en dan ben ik en mijn team vert**ft . Wie kom er nou op de laatste werkdag van de week de laatste minuten  binnen lopen voor een behandeling van een half uur ? Waneer gaan ze nu eens de openingtijden lezen , en een beetje empathie is dan ook niet weg .  Mij zal je nooit zien op het laatste moment in een winkel omdat ik zelf weet hoe irritant het is .  Zijn jullie op kantoor dan nog te bereiken of staan jullie dan al met je jas aan ? Nou ik was gewoon een uur later thuis . Bedankt en fijn weekend . 

25 Reacties op “Ver***ft.

  1. Ha ha nee dat is niets voor mannen maar wij doen het dus wel 😀

  2. Ik heb het te doen met je. Ik kan je een ding vertellen ik ben werkzaam bij ExxonMobil en werk daar voor hoofd contractor maintenance, heel de week hebben wij het redelijk druk en vrijdag loopt het werk af drukte neemt af en opeens gaat mijn telefoon. Lekke leiding en of we als de speer ploegje mensen kunnen oplijnen voor de weekend en alles omheen kunnen regelen. Als dit nou 1 x in zo veel tijd voorkomt dan is het nog te doen maar dit is nou al 4 maanden zo. Elke weekend wordt er gewerkt om een of andere reden en ik als verantwoordelijke moet er ook gaan kijken of het goed loopt. Heh ik moest het ff kwijt, ik heb nog meer maar dan zal mijn reactie toch veel te leng worden :p

  3. Ik werk als ober.. en herken het maar altegoed

  4. zolang de deur open is mag je naar binnen.
    of ze moeten het op gesloten zetten of mensen wegsturen.

    Simpel zat.

  5. @renesmurf: geen empathie dus en jij maak dus dagelijks overuren? En die groetjes is mijn handelsmerk mensen weten gelijk dat ik het ben er zijn namelijk meerdere Chantal’s in blogland en het is wel zo vriendelijk.

    Groetjes Chantal.

  6. Nee Chantal, nu ben ik het niet met jou eens. De klant mag tot één minuut voor sluitingstijd binnen komen en heeft dan recht om geholpen te worden. Als je dat niet wilt, werk dan alleen op afspraak.

  7. Ik zit tussen jou en Vedat in met mijn mening denk ik. Op zich ben je open en dan kunnen mensen gerust nog binnen lopen. Maar goed een weldenkend mens begrijpt wel dat een knipbuurt niet gered wordt binnen tien minuten. Toch, ze kunnen het altijd proberen natuurlijk. Waarom wijzen jullie mensen er niet op dat het helaas niet meer kan vanwege de tijd en dat ze een andere keer keer terug moeten komen? Dat zou het probleem ook oplossen toch?

    Kan er verder niets van zeggen, ik werk tenslotte niet. En toen ik nog werkte was ik 24-7 inzetbaar dus dacht ik weinig na over openingstijden 😉

  8. Ja hoogst irritant,snap ook niet dat mensen,alles op het laatste moment doen,kan me voorstellen dat je goed de P inhad.Groetjes

  9. Gewoon op de deur de openingstijden met een uur verkorten dan heb je dit soort gezeik niet! Irri is het zeker!!

  10. Bij ons in België doen ze dit ook, en meestal zijn het dan nog de mensen die een ganse dag tijd hebben zoals gepensioneerden enz…
    Maar ja wat kunnen we er aan doen, je kent het spreekwoord hé: De klant is koning…

    Groetjes, Mario

  11. Ik was nooit zo van de stipte op het werk, ook na werktijd nam ik wel telefoon aan bijv. Kwestie van mentaliteit.

  12. Ik vind dat ook zo vreselijk irritant als mensen net iets voor sluitingstijd de winkel binnenlopen zo van kan het nog??? en dan alleen maar even komen kijken. Als ze nog iets willen hebben prima maar niet om nog ff te kijken!!

  13. Dat staat wel bovenaan in de lijst met meest irritante dingen!

  14. Heb zelf ook in een winkel gestaan waar dat standaard iedere dag voorkomt. Mij zal je er nooit op kunnen betrappen omdat ik er zelf een pl en derest had! Kan er gezegd worden 1 minuut voor sluitingstijd hoor je de klant te helpen , maar ik vraag me af waar dat voor nodig is zeker met de veruimde openingstijden en al helemaal bij de kapper niet. Zou me rot schamen dan en ja ik moet hoognodig maar doe dat mooi s’ochtends 😉
    Groetjes van Roos.

  15. Zolang de deur nog open is en dus de zaak nog niet gesloten kan dat gebeuren. Dan moet je ook niet zeuren als het gebeurd, die mensen hoeven die sluitingstijden ook niet te lezen, jij wel mischien, hun waren immers nog voor sluitingstijd binnen

  16. Ik maak altijd netjes een afspraak bij onze kapper…
    Hier op het werk gaat het 24 uur door en kan het wel eens voorkomen dat ik langer moet blijven maar dat is snel genoeg weer gecompenceerd 😉

  17. Ik heb geen vaste tijden, ik ga niet om 5 voor sluitingstijd naar bv een kapper, omdat elke mongool kan nagaan dat dat niet gaat.

  18. Laats maakt ik een dag van 8:00 tot 02:00. Zonder dat ik van te voren wist. Is dat erg? Dat ligt aan je instelling. Als Rijksambtenaar op een agentschap dat met ploegendiensten werkt kom je dat tegen.

    maar dagelijks zou ik het niet trekken, ook omdat ik mijn Sint Bernardshond niet veel kan uitlaten dan…

  19. Tsja, bij mij gaat ook in het weekend en s’avonds regelmatig de telefoon.

    En ben dan ook vaak hele zondagen aan het (onbetaald) werken.
    Maar ben het je eens dat je niet vijf minuten voor sluitingstijd nog moet aankomen met een heel uitgebreid wensen lijstje. Aan de andere kant, het heet ook OPENINGS tijden!

  20. De zaak kan je ook in de ochtend opruimen. Immers, wie komt er om zeven uur in de ochtend zijn of haar haren laten knippen…

  21. I know the feeling…
    Ik werk op de markt…
    Om 1uur stoppen we, maar het inpakken duurt ook nog wel een half uurtje…..
    Om half 2 staan er soms nog klanten…. Gelukkig dat dan meestal de weegschalen al afgesloten zijn, en je aan geen fruit meer kunt of je zou ze nog moeten helpen ook!

  22. Ik werkte zelf in een snackbar, en ken je gevoel maar al te best. Zeker als je al bezig bent met dingen schoonmaken (omdat het de godsganze dag rustig was), en dat allemaal weer vuilgemaakt moet worden omdat er een gezin van 6 man binnen komt zetten.
    Ach, aan de andere kant, als de mensen doorhebben dat jij ze helpt ondanks dat het de laatste minuut van de werkweek is, zijn ze meestal wel dankbaar en lief. Dat mis ik dan weer bij de klanten die wèl op tijd komen.

  23. Dus het bordje “Open” een half uur voor sluitingstijd omdraaien is geen optie?

  24. Hmmm… nee. Ik ben niet zo’n 9 tot 5 typje. Maar daar staat tegenover dat er niemand hysterisch wordt als ik een x om half 10 aan kom zeilen. Dat is geen enkel probleem. Maar dan moet je ook niet om zes uur staan te springen om naar huis te gaan. Inderdaad een kwestie van mentaliteit, maar in jouw job moet je wsl. ook om stipte tijden starten. Ik kan me er wel een beetje in verplaatsen, dat dat vervelend is. Maar daarom zou het ook niets voor mij zijn.

  25. Meid ik weet er alles van, heb zelf in een kledingwinkel gewerkt. Komen ze ook nog doodleuk passen en dan moet je vriendelijk en behulpzaam zijn, maar dat valt dan niet mee en zeker niet als je weekend hebt!
    Alvast een fijn weekend Chantal 🙂
    greetzzz, Corina

Geef een reactie

